Na je aanmelding heb je contact met de sociaal werker. Op het gekozen moment zal ze jou opbellen.
Tijdens het gesprek bespreek je welke problemen er zijn of wat de hulpvraag is. De sociaal werker bekijkt of het aanbod van TheA je hierbij kan helpen. Als dat zo is, dan krijg je afspraak bij een kinder- en jeugdpsychiater. Anders verwijzen we je door naar meer gepaste hulpverlening.
Kan het gesprek niet doorgaan? Annuleer of verplaats je afspraak via de app of website van mynexuzhealth. Je kan ook mailen naar thea.azsintmaarten [at] emmaus.be.
Intakegesprek: eerste gesprek in TheA
Het intakegesprek is het eerste gesprek in TheA. Hierbij zijn de kinder- en jeugdpsychiater, ouders, het kind, de hulpverlener buiten TheA aanwezig. De arts schat in of het aanbod van TheA een antwoord biedt op de hulpvraag. Als dat niet zo is, dan verwijst de arts door. De arts of sociaal werker geeft je dan advies voor een ander traject.
Wat breng je mee?
- Twee ingevulde vragenlijsten van TheA
- Eventuele verslaglegging van eerdere hulpverlening
Opnamegesprek
Als het aanbod van TheA past bij de hulpvraag, dan beslist de arts dat je kind mag starten.
Een of twee weken voor de opname start, nodigt de sociaal werker een ouder (of ander zorgfiguur) uit om de opname administratief in orde te brengen. Je bekijkt de praktische organisatie, hospitalisatieverzekering, facturatie en toestemmingsdocumenten. Zo verloopt de eerste dag van de opname rustig.