Je plant een gesprek met de sociaal werker van TheA via de website of app van mynexuzhealth. Via dit platform krijg je toegang tot je dossier van het ziekenhuis.
1. Afspraak op naam van je kind
Je kind is jonger dan 15 jaar
Je moet jouw account op mynexuzhealth koppelen aan de gegevens van je kind. Nexuzhealth legt je dit uit via enkele stappen. Het kan enkele dagen duren voor dit in orde is. Zorg er dus voor dat je dit tijdig bekijkt. Lees hier alle informatie.
Je kind is ouder dan 15 jaar
Vanaf 15 jaar kan je kind zelf aanmelden met de identiteitskaart, vanaf 16 jaar ook via itsme. Het is ook mogelijk om als ouder de afspraak te maken. Je kind moet jou dan aanstellen als vertrouwenspersoon, waardoor je account gekoppeld kan worden. Lees hier hoe je een vertrouwenspersoon toevoegt.
2. Log in op de website of app
Surf naar www.nexuzhealth.com en klik op de knop ‘Login Mynexuzhealth’. Kies uit een van de mogelijkheden om je aan te melden. Je hebt hiervoor de identiteitskaart van een ouder nodig of de app itsme. Als je bent ingelogd, ga je naar de volgende stap.
Kind ouder dan 15? Dan kan je ook inloggen met de gegevens van je kind en mag je stap 3 overslaan.

3. Selecteer de naam van het kind
Klik bovenaan rechts op het account-icoon. Je ziet je eigen naam verschijnen, maar daaronder ook de naam van je kind. Je klikt op de naam van het kind waarvoor je de afspraak wil maken.
Zie je de naam van je kind niet staan? Dan is het digitaal dossier van je kind waarschijnlijk nog niet gekoppeld aan het jouwe. Dit moet je eerst in orde brengen voordat je de afspraak kan maken. Je maakt geen afspraak onder je eigen naam.

4. Klik in mynexuzhealth op 'Boek nu'
Zoek het kalendericoon en klik op de knop 'Boek nu'. Je selecteert AZ Sint-Maarten uit het overzicht van ziekenhuizen en gaat naar de volgende pagina.
5. Selecteer de juiste dienst
Via ‘Diensten’ selecteer je ‘TheA Aanmeldingen’. Je doorloopt een vragenlijst die controleert of alles in orde is voor de aanmelding. Dit zijn de opnamevoorwaarden. Als dit niet in orde is, kan je geen afspraak maken.
6. Kies een van de vrije momenten
Je kiest een moment waarop de sociaal werker van TheA je mag opbellen. Nadien overloop je alle gegevens en bevestig je de afspraak. Je vermeldt de reden van je afspraak en voegt de verwijsbrief toe.
Bewaar of print je bevestiging. In mynexuzhealth vind je de gemaakte afspraak ook terug onder 'Afspraken'.
7. Controleer jouw contactgegevens in mynexuzhealth
Kijk zeker tijdig je contactgegevens na op mynexuzhealth. Vul deze aan zodat we je vlot kunnen bereiken. Als dit niet is ingevuld, kunnen wij je ook niet contacteren.
8. Een afspraak annuleren?
Verwittig minstens 24 uur op voorhand.
- Als je jouw afspraak wilt annuleren, kan je dit zelf doen via de app of website van mynexuzhealth.
- Als je de afspraak wilt verplaatsen, dan kan dit ook via de app als er nog vrije sloten beschikbaar zijn. Als dat niet het geval is, stuur dan een mailtje naar ons algemeen mailadres TheA.azsintmaarten [at] emmaus.be.