In AZ Sint-Maarten zetten alle medewerkers zich in om jou de best mogelijke zorg te bieden. Loopt er toch iets mis? De ombudsdienst luistert naar je. Je kan er terecht bij:
- een klacht
- een incident
- suggesties, ideeën en tips
Bovendien verzamelt de ombudsdienst informatie over de inzage van je dossier, je patiëntenrechten, het aanstellen van een vertrouwenspersoon of vertegenwoordiger en meer.
Blijf niet met je klachten en vragen zitten
Ben je ontevreden? Bespreek dit eerst rechtstreeks met de betrokken medewerker of arts.
Blijf je toch nog met vragen zitten? Of heb je het gevoel dat je rechten geschonden zijn? De ombudsdienst is neutraal en onafhankelijk en luistert naar je klachten of opmerkingen.
Hoe contact opnemen met de ombudsdienst?
Caroline Canters is aangesteld als onafhankelijk ombudsfunctionaris voor AZ Sint-Maarten. Voor een gesprek maak je best een afspraak.
Openingsuren
- Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag
- 9.30 tot 12.30 en van 13.30 tot 16.30 uur
Uitzonderingen zijn mogelijk tijdens schoolvakanties of op feest- en brugdagen. Voor contact buiten de openingsuren maak je best een afspraak.
De ombudsdienst is bereikbaar via
- Route 116 in AZ Sint-Maarten
- E-mail: ombudsdienst.azsintmaarten emmaus.be
- Tel. : 015 89 21 16
- Het klachtenformulier
- Brief ten aanzien van ombudsdienst AZ Sint-Maarten op Liersesteenweg 435, 2800 Mechelen
- Folder van de ombudsdienst, beschikbaar aan het onthaal
Hoe gaat de ombudsdienst te werk?
De ombudsfunctionaris is de onafhankelijke, neutrale schakel tussen de patiënt, zijn familie en het ziekenhuis en is gebonden aan het beroepsgeheim. Klachtenbemiddeling is bovendien gratis.
De opdracht van de ombudsfunctionaris is een inspanningsverbintenis, geen resultaatsverbintenis ten aanzien van de partijen. De ombudsfunctionaris is niet verantwoordelijk als er geen oplossing wordt gevonden die voor iedereen aanvaardbaar is.