AZ Sint-Maarten is niets zonder zijn medewerkers. Ze zijn de kracht achter de succesformule van ons ziekenhuis. 

Al onze medewerkers geven dagelijks het beste van zichzelf met onze OSKAR-waarden, ons DNA zeg maar, in hun achterhoofd: openheid, samenwerking, kwaliteit, ambitie en respect. Deze waarden vormen de basis van je job in AZ Sint-Maarten. 

Weetje: wist je dat Oskar ook de naam is van de mascotte die onze kleinste patiënten begeleidt in ons ziekenhuis? Maak hier kennis met Oskar.

Ontdek hieronder waarom deze waarden ons DNA vormen. 

Openheid

AZ Sint-Maarten is open, en dat niet alleen de klok rond. Elke patiënt is welkom, ongeacht z'n achtergrond. In ons open klimaat komen respect en kwaliteit zo het beste tot hun recht. 

Samenwerken

"Teamwork makes the dream work", ook in AZ Sint-Maarten. De best mogelijke patiëntenzorg bieden, dat kan alleen als je er als 1 team staat voor je patiënten. Geen probleem of uitdaging te groot die je niet met je team aankan.

Niet alleen binnen de muren van ons ziekenhuis is teamwerking belangrijk, ook met doorverwijzers en externe specialisten werken we nauw samen. 

Kwaliteit

Een ziekenhuis zonder kwaliteit is zoals een operatiekwartier zonder chirurg: het ene werkt niet zonder het anderen. We willen onze patiënten de allerbeste zorg bieden op een open en transparante manier. We willen ook niet stil blijven staan, maar proberen constant onze kwaliteit te verbeteren via kwaliteitsmetingen en zelfreflectie. 

Kwaliteit is ook in open dialoog gaan met onze patiënten, extra aandacht hebben voor hun veiligheid én kostenbewust omgaan met middelen.

Ambitie

Wil je een verschil maken voor onze patiënten? Dan is een gezonde portie ambitie een groot pluspunt. Of je nu wil doorgroeien in je functie of je job tot in de puntjes wil uitvoeren: jouw ambitie maakt de kwaliteit van onze zorg beter. 

Ook als organisatie in z'n geheel zijn we ambitieus: we willen het beste uit onszelf én andere halen. 

Respect

Het is de basis voor alles, het beslag dat ons ziekenhuis samenhoudt: respect voor zowel patiënt als collega. Kwaliteit leveren kan maar als iedereen naar elkaar luistert en de privacy van anderen respecteert. 

Gebeten door onze waarden?